Florø FlueFiske Klubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Januar Tur til Bittelillefjorden :)

3 posters

Go down

Januar Tur til Bittelillefjorden :) Empty Januar Tur til Bittelillefjorden :)

Poste  caddy Tir 18 Jan - 21:05



Orginalen ligger her med bilder.

Wee.. Vert på tur igjen etter gammelt. Turen ble vel planlakt sammen med Joackim og Robert under et skosalg på G-Sport. Fikk solgt Robert noen gode sko, og fikk selv en tur til Bittelillefjorden på salget Smile
Etter mye dill og dall ble det bestemt at eg og Joackim skulle reise inn Fredag og Robert skulle ta med Kenneth og komme etter lørdags morgen.

Vi pakket med det viktigeste av mat, klær, fluer, stenger, lavvo og pils, og så bar det av sted. Radioen meldte om storm, regn og stor rasfare. Men dette i ytrestrøk, og vi skulle jo 40 minutter inn Bøfjorden, så det rekner vi som indrestrøk Very Happy

Vel framme ble vi oversaket over store mengder snø, STORE MENGDER. Og vi skulle sove i lavvo. Frem med spaden (dette er en nødspade, og er på størrelse med to håndflater) og begynne på gravingen. Takket vere stort tempo fra Joackim og noen pils gikk dette raskt unna, om 2 timer er raskt da? Opp med lavvo, frem med soveposer, mat osv. Det var mørlt og snø i luften. Men totalt vindstille. Vi la oss i løpet av natta med store forhåpninger om drømmefisken og isfri fjord.

Våknet lørdags morgen til pannekaker mens vi ventet på Robert og Kenneth.
Vi ventet ca 20 minutter før vi hev oss i vaderene og monterte fluestengene. Det gikk i flyt og små fluer.
Ørreten gikk høyt i vannet, og rundt oss over alt, men ikke faen om den ville ta noe vi serverte. Alt fra nymfer til reker ble prøvd, uten resultat, Joackim hadde et tilslag, men det ble med det.
Iskalde på føtter og fingrer gikk vi i lavvoen og varmet oss på bålet mens vi ventet litt til på gutta i bil. 20 minutter senere var det på an igjen, samme resultat, samme frosne fingrer og føtter. Ingen ørret på fluen, men masse i sjøen. Bittelillefjorden ville ikke gi oss noe denne dagen. Skuffet måtte vi gi opp når mørket kom og kaldt øl kallet fra lavvoen.
Utpå kvelden kom Robert og Kenneth etterhvert sigene, og etter mye diskusjon og overtalelse, ble eg og Joackim med på og sove i hytte denne natten. Kansje like greit ettersom lavvo, snø og bål gir hælvettes mye røyk.
På hytten ble det fortalt gammle historier, planlakt nye turer og diskutert fluefiskeklubb (som du finner her) menst kong alkohol trøstet oss etter en lang dag,

Søndag sto eg som vanlig opp alene og laget meg frokost, tok på linser og pusset tennene, alt dette mens resten av gutta omtrent satt i bilen. (eg våkner alltid sist)
På vei til Bittelillefjorden gikk det en frykt i oss. Det var kommet store lag med is i fjordene på vei innover. Vel inne var halve fjorden vår dekket av et lag med slush. Den som hadde hatt GT og glass hadde stortrivdes der, men ikke vi. Fluene la seg oppå slushen.
Samtidig gikk det snøskred over alt rundt oss, om det gikk 50 skred den dagen tror eg at eg underdriver.
Vi fant åpent vann og kastet, og kastet. Ingen fikk noe, selv ikke Kenneth på superfluene sine. Vi såg noe ørret oppe, men ikke så mye som lørdagen.
Etter et langt kast såg eg at eg skremte vekk en liten sjøørret, og drog som faen inn for å kaste i rettningen den forsvant. I det eg drog til sa det bom stopp. Ørret på krok. For en fight det ble. 7er stanga sto i rett bue. Sveivde inn, den raste ut igjen. Sto en god stund før Joackim fikk den trygt i håven. Den var nydelig, og blank som sølvpapir i solen. Det ble tre sjappe bilder før eg slapp den tilbake i fjorden. Tro meg, det var iskaldt og stå med hendene i luften, det var umenneskeligt og stikke dem i sjøen for å slippe den tilbake. Fryser enda. Den veide 1,5 kg ++ vil eg tro, og ble tatt på en lys rekeimitasjon eg fikk av Jan Daugård i høst, godt eg har flere fluer fra han Wink
Menst eg, Joackim og Robert frøs oss tilbake til lavvo og bål fisket Kenneth på. Den mannen er en maskin på sjøørretfiske. Viser at dei eldre er og blir råest. Men ingen fisk, og til slutt dekket slushlaget hele fjorden. Det var bare og gi opp.

Mister maskin og Robert reiste til hytten for å pakke der, og eg og Joakcim pakket lavvo og styr ved campen. Selfølgelig var veien stengt på grun av snøras, og vi måtte vente evgheter på en ferge som kom og hentet oss til slutt...

Alt i alt en flott tur, deiligt og kjenne fisk på stanga igjen, flott med lavvo osv. Syns godt vi kunne fått noen sjøørretter til, men vi får ta det tilbake senere i år. Bittelillefjorden er alltid der for oss Smile

Kan også nevne at Robert er fornøyd med skoene Very Happy
caddy
caddy
Fisker for det meste med flue
Fisker for det meste med flue

Antall Innlegg : 86
Join date : 03.01.2011
Age : 40
Bosted : Eikefjorden

http://www.fluefiskern.blogg.no

Til Toppen Go down

Januar Tur til Bittelillefjorden :) Empty Re: Januar Tur til Bittelillefjorden :)

Poste  T.Gullaksen Ons 19 Jan - 0:06

Spenende!!!

Neste tur er eg med!!!

T.GUll
T.Gullaksen
T.Gullaksen
Kun fluefiske her takk!!!
Kun fluefiske her takk!!!

Antall Innlegg : 160
Join date : 02.01.2011
Age : 40
Bosted : Digreneset

Til Toppen Go down

Januar Tur til Bittelillefjorden :) Empty Re: Januar Tur til Bittelillefjorden :)

Poste  caddy Ons 19 Jan - 2:52

Høres bra ut Smile Tenkte en tur neste helg igjen. vi får se det an Smile
caddy
caddy
Fisker for det meste med flue
Fisker for det meste med flue

Antall Innlegg : 86
Join date : 03.01.2011
Age : 40
Bosted : Eikefjorden

http://www.fluefiskern.blogg.no

Til Toppen Go down

Januar Tur til Bittelillefjorden :) Empty Re: Januar Tur til Bittelillefjorden :)

Poste  wefpal Tor 20 Jan - 0:26

Bra skrevet, høres ut som en fin tur. Slenger meg med neste gang (om eg har fri).
wefpal
wefpal
Fluefiske? Har prøvd det noen ganger!
Fluefiske? Har prøvd det noen ganger!

Antall Innlegg : 48
Join date : 03.01.2011

Til Toppen Go down

Januar Tur til Bittelillefjorden :) Empty Re: Januar Tur til Bittelillefjorden :)

Poste  T.Gullaksen Tor 20 Jan - 0:32

Eg har fri neste helg.. Eg er med!!

T.Gull
T.Gullaksen
T.Gullaksen
Kun fluefiske her takk!!!
Kun fluefiske her takk!!!

Antall Innlegg : 160
Join date : 02.01.2011
Age : 40
Bosted : Digreneset

Til Toppen Go down

Januar Tur til Bittelillefjorden :) Empty Re: Januar Tur til Bittelillefjorden :)

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet